Klasa III

Dzieci uczą rodziców: Wychowanie dzieci – 10 porad psychologa

Nasza szkoła, a dokładnie klasy 0-3 przystąpiły do programu edukacyjnego „Dzieci uczą rodziców.” Niestety kononawirus uniemożliwił nam pierwsze zajęcia. Organizatorzy, czyli Centrum Rozwoju Lokalnego chcąc wesprzeć Państwa w tym trudnym okresie,  przesyłają więc przygotowany film z 10 poradami psychologa dotyczącymi wychowania dzieci.  Wskazówek udziela psycholog mgr Beata Liwowska

            Link do filmiku: https://youtu.be/HxbYRBAKs7U  

Klasa III Język angielski

  1. Zadania utrwalające słownictwo z rozdziału 4 w zeszycie ćwiczeń str. 42, 45, 83
  2. Gry online: https://wordwall.net/resource/897465
  3. Utrwalanie poznanego słownictwa na platformie Instaling.pl Uczniowie otrzymali dane do logowania się na platformie
  1. Zadania w wirtualnej klasie na platformie quizlet.com. Żeby wykonywać polecenia trzeba się najpierw zalogować . Następnie, dzieci powinny się do niej zapisać.. Wpisują swoje imię i wykonują zadania.  kod do klasy
https://quizlet.com/join/JFqkjGuVp

Klasa III

Lekcja online o 9.00

25 marca 2020 r. – 1 kwietnia 2020 r.

Klasa III – zajęcia komputerowe:

Temat na dwie kolejne lekcje: W krainie mrówek – rozwiązujemy zadania logiczne.

Potrzebujesz: zeszyt ćwiczeń str. 32 – 33, komputera, płyty dołączonej do zeszytu ćwiczeń

Zajęcia 25 marca :

  1. Otwórz zeszyt ćwiczeń na str. 32. W tym czasie uruchamiaj także płytę CD.
  2. Na początku musisz rozwiązać zadanie 1. w ćwiczeniach, odgadnąć szyfr i uzupełnić okienka pod owocami. Teraz uruchom ćwiczenie SZYFR i  uzupełnij tymi liczbami okienka w zadaniu MANUSKRYPT na płycie. Jak dobrze to zrobisz, przechodzisz dalej.
  3. Teraz zgodnie z Manuskryptem wykonaj drugą część zadania 1. w ćwiczeniach – i znajdź drogę mrówki otaczając pola na których się zatrzymywała.
  4. Przejdź do ćwiczenia na płytce i uzupełnij kolory zgodnie z tym co zaznaczyłeś.
  5. Teraz najtrudniejsze! Spróbuj odczytać imię królowej mrówek. Każdy kto je odczyta i prześle na moją pocztę mailową dyrektorspgalwiecie@gmail.com otrzyma szóstkę!
  6. Powodzenia!

Zajęcia 1 kwietnia:

  1. Wracamy do ćwiczeń i płyty CD. Przygotuj wszystko.
  2. Str. 33, ćwiczenie 2. Wykonaj polecenie i odgadnij niepasującą liczbę. Wpisz ją na płycie, w ćwiczeniu W krainie mrówek – KRÓLESTWO. Jak prawidłowo wpiszesz liczbę, to otworzą ci się drzwi. Przejdź dalej.
  3. Wykonaj następne ćwiczenie na płycie zgodnie z poleceniem i wpisz w zeszycie ćwiczeń wynik w okienku.
  4. Teraz przechodzimy do zadania kolejnego. Wykonaj obliczenia a wyniki wpisz w okienka. Wykonaj ćwiczenia na płycie zgodnie z poleceniami. Jeśli Ci się uda, to odgadniesz hasło!
  5. Wpisz je w okienka na  dole strony. Możesz przesłać na mojego maila.
  6. Jeśli Ci się to udało, to BRAWO. Masz kolejną szóstkę.

PAMIĘTAJ, KAŻDE ZAJĘCIE MOGĄ CI ZAJĄĆ MAKSYMALNIE 30 MIN.

Edukacja techniczna:

  1. 25 marca: Wykonaj gałązkę bazi – technika dowolna. Może być na papierze, może być przestrzenna.
  2. 1 kwietnia: Samochód – kompozycja przestrzenna. Wykonaj pojazd, którym chciałbyś wyruszyć w podróż. Wykorzystaj to co masz w domu. Liczy się pomysłowość.

Zrób zdjęcia lub  zachowaj do oceny. Powodzenia.

Klasa III Religia

– Kolorowanka, przypomnieć formułę spowiedzi,  przypomnieć pieśni wielkopostne, które ostatnio ćwiczyliśmy.
https://i.pinimg.com/originals/f2/6d/5a/f26d5a4838c5f47389554f657343f1c6.jpg

KLASY I – III, JEŚLI KTOŚ NIE MA MOŻLIWOŚCI WYDRUKOWANIA KOLOROWANEK, PROSZĘ NARYSOWAĆ SWOJE POSTANOWIENIE WIELKOPOSTNE – za starannie wykonane prace przewidziane są oceny celujące

Witam serdecznie,
Rozpocznijmy nasze zajęcia od uczynienia znaku krzyża: „W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego”.
Trwamy nieustannie w okresie Wielkiego Postu, który przygotowuje nas do obchodów Świąt Wielkanocnych, czyli Zmartwychwstania Pana Jezusa. Jest to czas, w którym powinniśmy zastanowić się nad swoim życiem, jakimi jesteśmy ludźmi, czy postępujemy dobrze, czy jesteśmy grzeczni, czy nie boimy się w swoich rozmowach mówić innym o Panu Bogu, czy swoim postępowaniem pokazujemy innym, że jesteśmy wyznawcami Jezusa. Przypomnijmy sobie o tym, że właśnie On umarł za nas, po to abyśmy mogli trafić do Nieba. Bardzo przy tym cierpiał. W Kościele każdy rok ma swoje hasło. W tym roku jest nim „Wielka Tajemnica Wiary” w ramach 3-letniego programu „Eucharystia daje życie”. Czym jest Eucharystia przypomnimy sobie oglądając poniższy film:
https://www.youtube.com/watch?v=DI6Uet4pmzs&fbclid=IwAR3vQENdAK_GMJbm3ntkdUcRK-ftdfnGWab4LotV8wO5sGvhvqUJDUVflIw

Poniżej znajdziecie link do puzzli, które przedstawią wam obraz Pana Jezusa w czasie drogi krzyżowej. Po wykonaniu zadania, prześlijcie mi zdjęcie skończonej pracy. Za przesłanie pracy otrzymacie „+” z mojego przedmiotu.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=37dbaaa4b03b
W tym trudnym dla nas czasie zachęcam wszystkich do wspólnej modlitwy o jak najszybsze zakończenie epidemii, oraz w intencji wszystkich zmarłych i dusz w czyśćcu cierpiących. 

Dla rodziców:
Od przyszłego tygodnia przechodzimy na kontakt drogą mailową. Wracamy też do pracy w podręcznikach. Jeśli ktoś z dzieci takowego nie posiada w domu, to informuję, że będę też wysyłał skany z bieżącej lekcji, co znacząco ułatwi nam współpracę. Jeśli w domu nie posiadacie także zeszytu – zachęcam do założenia nowego – jest na to jeszcze trochę czasu. 

Obowiązkiem każdej osoby wierzącej jest przystąpienie przynajmniej raz w roku do spowiedzi i komunii świętej. W związku z zaistniałą sytuacją do tej kwestii odniósł się nasz Pasterz:
 „Obowiązek przystąpienia do sakramentu pokuty i Komunii św. wielkanocnej rozciągnięty jest na czas do Niedzieli Trójcy Świętej (7 czerwca 2020). Każdy wierny może rozłożyć to zobowiązanie w czasie”. (Fragment dekretu Jego Ekscelencji ks. Bp Jerzego Mazura)
Jeśli Państwa dzieci czują potrzebę rozmowy w kwestiach wiary, czy też po prostu chcą porozmawiać, proszę o kontakt pod adresem mailowym adrianfiszernauczyciel@gmail.com, umówimy się wtedy na wideo rozmowę . Można także w ten sposób zaliczyć materiał do I komunii. Odnośnie ewentualnych zmian w kwestii I Komunii, będę Państwa informował na bieżąco. W razie pytań jestem dostępny od wtorku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00. 
Pozdrawiam gorąco i zapewniam o mojej modlitwie w waszej intencji.
Adrian Fiszer

Klasa III

„Ja się na tym znam”

Jest to temat kończący tydzień. Nie ma matematyki, niech dzieci poćwiczą działania do 100.

j. polski ćw. S. 45-47, oraz

Napisz list do koleżanki na temat zaistniałej sytuacji.

Klasa III

„ W galerii sztuki”

1. Przypomnimy tabliczkę mnożenia. Będziemy mnożyć liczby dwucyfrowe.

Podr s. 22 – tu musi pomóc mama

4*12= 4 *10 + 4 * 2= 40+8= 48

Proste ? A jak J

2. Poćwiczcie w ćwiczeniach s.26

3. Kolej na ed. polonistyczną

Napisz w zeszycie kilka zdań na temat „ w jaki sposób można spędzać czas wolny?” Pomoże ci w tym słownictwo w ćw. 1s. 48

4. Teraz głośno przeczytaj mamie „Zaproszenie do galerii sztuki” podr s. 42-43 i porozmawiajcie o obrazach, które tam zobaczysz

5. Możesz rozwiązywać ćwiczenia, wiem, że to lubisz s. 48-50

To wszystko na dziś

Do usłyszenia jutro

Kl III

Wych. Fizyczne

16 marca – 18 marca

Ćwiczymy rzuty do celu, wymyślamy gry i zabawy ruchowe i ćwiczymy.

 Ed. plastyczna 18 marca 2020r.

Wykonaj pracę : rysunek / malunek abstrakcyjny  lub wykonaj plakat reklamujący muzeum

Sztuka abstrakcyjna  jest dziedziną określającą każde dzieło (np. obraz, rzeźbę), które nie przedstawia żadnych rozpoznawalnych obiektów ani scen. Dzieło abstrakcyjne jest, można powiedzieć, odrębną rzeczywistością zbudowaną z układów linii, form i barw.

Ed. muzyczna 12, 19 marca 2020r.

Przypominamy piosenkę O Gołdapi,

 piosenka „Nutki – filutki , piosenka ‘Pan komputer” – przeczytać tekst, sprawdź co to jest muzyka elektroniczna.

„Zatrzymać czas”

1. Zaczynamy od zabawy z tabliczką mnożenia, np. obliczanie na czas, albo zadajemy sobie wzajemnie działania- mama- dziecko

2. Przypominamy mnożenie liczb dwucyfrowych , pomocne będą zadania w podręczniku na s. 23

3. Ważne utrwalenie pojęć Mendel i Tuzin – można zapisać w zeszytach na kolorowo.

I rozwiązać zad. 2i 3 s.23

4. Praca w ćwiczeniach s.27

j. polski

1. Historia aparatów fotograficznych- poszukajmy w internecie starych aparatów, pooglądajmy

2. Podręcznik s. 44 czytanie tekstów informatycznych, a potem na podstawie tekstu zapisywanie pytań w ćw. S. 51

3. Na podstawie zdjęć z ćw. S. 51 opisujemy ustnie te zdjęcia

4. Ćwiczenia ortograficzne, językowe, redakcyjne  – pozostałe ćwiczenia s. 52

Powodzenia

Lekcje on-line,  100% obecnosci