Klasa 5 biologia

Dzieci czytają temat w podręczniku ze strony 93 – 97. Zapisują ten temat w zeszycie i odpowiadają pisemnie na ćwiczenie 1, 2 ze str. 97 (w zeszycie).

Na tydzień 23 – 27. 03. 2020 r.

Dzieci czytają temat w podręczniku ze strony 98 – 101. Zapisują ten temat w zeszycie i przepisują notatkę.

Notatka

1. Funkcje korzenia:

– utrzymywanie rośliny w podłożu

– pobieranie z gleby wody z solami mineralnymi.

2. Systemy korzeniowe:

– palowy (drzewa, mniszek lekarski)

– wiązkowy (trawa, cebula).

3. Przekształcenia korzeni:

korzenie spichrzowe (burak, marchew)

– korzenie podporowe (kukurydza)

– korzenie czepne (bluszcz)

– ssawki (jemioła).

Następnie uczniowie na podstawie tekstu z podręcznika wykonują w zeszycie ćwiczeń zadania: 1, 2a i b, 3, 5 a i b ze str. 66 – 68. Powodzenia!