Religia
Oddział przedszkolny: pomodlić się razem z rodzicami w intencji zakończenia epidemii, przypomnieć pieśń wielkopostną „Rysuję krzyż”
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=jIt6drkOdRg

Witam serdecznie,
Rozpocznijmy nasze zajęcia od uczynienia znaku krzyża: „W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego”.
Trwamy nieustannie w okresie Wielkiego Postu, który przygotowuje nas do obchodów Świąt Wielkanocnych, czyli Zmartwychwstania Pana Jezusa. Jest to czas, w którym powinniśmy zastanowić się nad swoim życiem, jakimi jesteśmy ludźmi, czy postępujemy dobrze, czy jesteśmy grzeczni, czy nie boimy się w swoich rozmowach mówić innym o Panu Bogu, czy swoim postępowaniem pokazujemy innym, że jesteśmy wyznawcami Jezusa. Przypomnijmy sobie o tym, że właśnie On umarł za nas, po to abyśmy mogli trafić do Nieba. Bardzo przy tym cierpiał. W Kościele każdy rok ma swoje hasło. W tym roku jest nim „Wielka Tajemnica Wiary” w ramach 3-letniego programu „Eucharystia daje życie”. Czym jest Eucharystia przypomnimy sobie oglądając poniższy film:
https://www.youtube.com/watch?v=DI6Uet4pmzs&fbclid=IwAR3vQENdAK_GMJbm3ntkdUcRK-ftdfnGWab4LotV8wO5sGvhvqUJDUVflIw

Poniżej znajdziecie link do puzzli, które przedstawią wam obraz Pana Jezusa w czasie drogi krzyżowej. Po wykonaniu zadania, prześlijcie mi zdjęcie skończonej pracy. Za przesłanie pracy otrzymacie „+” z mojego przedmiotu.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=37dbaaa4b03b
W tym trudnym dla nas czasie zachęcam wszystkich do wspólnej modlitwy o jak najszybsze zakończenie epidemii, oraz w intencji wszystkich zmarłych i dusz w czyśćcu cierpiących. 

Dla rodziców:
Od przyszłego tygodnia przechodzimy na kontakt drogą mailową. Wracamy też do pracy w podręcznikach. Jeśli ktoś z dzieci takowego nie posiada w domu, to informuję, że będę też wysyłał skany z bieżącej lekcji, co znacząco ułatwi nam współpracę. Jeśli w domu nie posiadacie także zeszytu – zachęcam do założenia nowego – jest na to jeszcze trochę czasu. 

Obowiązkiem każdej osoby wierzącej jest przystąpienie przynajmniej raz w roku do spowiedzi i komunii świętej. W związku z zaistniałą sytuacją do tej kwestii odniósł się nasz Pasterz:
 „Obowiązek przystąpienia do sakramentu pokuty i Komunii św. wielkanocnej rozciągnięty jest na czas do Niedzieli Trójcy Świętej (7 czerwca 2020). Każdy wierny może rozłożyć to zobowiązanie w czasie”. (Fragment dekretu Jego Ekscelencji ks. Bp Jerzego Mazura)
Jeśli Państwa dzieci czują potrzebę rozmowy w kwestiach wiary, czy też po prostu chcą porozmawiać, proszę o kontakt pod adresem mailowym adrianfiszernauczyciel@gmail.com, umówimy się wtedy na wideo rozmowę . W razie pytań jestem dostępny od wtorku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00. 
Pozdrawiam gorąco i zapewniam o mojej modlitwie w waszej intencji.
Adrian Fiszer

Nauczanie zdalne 27 marca 2020

j. angielski

klasa 0

  1. Na początku zawsze się witamy mówiąc  dzień dobry (rano) Good morning ( czytamy: ‘gud morning’)
  2. Potem wchodzimy na youtube i włączamy piosenkę na przywitanie: https://youtu.be/U9Q7Y3t4m3g  

Zachęćmy dzieci do śpiewania i pokazywania obiecując nagrodę na koniec zajęć. Nagrodą będzie ich ulubiona piosenka, którą mogą zatańczyć. . Link do tej piosenki będzie w punkcie 4.

Można też powiedzieć, że Małpka przyniesie dzieciom niespodzianki jeśli będą powtarzały słowa i śpiewały piosenki.

  • Powiedzcie dzieciom, że dziś powtarzamy nazwy zwierząt żyjących na farmie.

Włączcie dzieciom filmik na youtube: https://youtu.be/mUeSNpv5dd4 Będą tam nazwy zwierząt, które dzieci już znają. W trakcie proście dzieci, żeby powtarzały nazwy zwierząt. Piosenki można posłuchać kilka razy .

Zabawy bez laptopa:

 – Naśladujemy, albo rysujemy zwierzątko, a dziecko zgaduje. Potem role się odwracają. I rodzic zgaduje.

– Jeśli mamy obrazki ze zwierzątkami (mogą to być wasze rysunki z pierwszej zabawy), to możemy pograć w grę Ciepło/zimno. Rodzic mówi: Close your eyes (klołz jor ajz)- Zamknij oczy, a następnie chowa gdzieś kartę. Następnie dziecko jej szuka. Rodzic pomaga znaleźć, mówiąc cicho nazwę zwierzątka po angielsku jeśli dziecko jest daleko od schowanej karty. Jeśli dziecko jest blisko schowanej karty, nazwę mówimy coraz głośniej.  Potem zamieniamy się rolami i dziecko chowa kartę. Zachęcajmy dziecko do mówienia nazw w języku angielskim. Możecie poprosić, żeby to dzieci Was pouczyły tych nazw.

Drodzy Rodzice!

        Codziennie na stronie szkoły otrzymacie informacje o dodatkowych ćwiczeniach i zadaniach, które dziecko może wykonywać każdego dnia . Do ćwiczeń matematycznych polecam stronę matz.zoo.pl Proszę wejść w zakładkę kolory – jest to gra edukacyjna. W tym tygodniu dzieci mogą kolorować obrazki, które przekazałam o zwierzętach leśnych,  codziennie jedną : wiewiórka , mysz, niedźwiedź, zając. Dzieci mogą zastanowić się, poszukać wiadomości z rodzicami na temat tych zwierząt, które zapadają w sen zimowy , które są szybsze a które wolniejsze. Dzieci sześcioletnie proszę o czytanie z rodzicami lub rodzeństwem elementarza / strona dziennie/.Polecam ćwiczenia gimnastyczne zabawy w ślimaka : skakankę lub sznur rozkładamy w formie ślimaka dziecko chodzi po spirali noga za noga wolniej i szybko powtarzając wiersz: Ślimak, ślimak wystaw rogi.

Zachęcam do oglądania  bajek edukacyjnych  o bezpieczeństwie w internecie: sieciaki.pl/ owce w sieci

Pozdrawiam i proszę o współpracę dzieci i rodziców

Drodzy Rodzice  !
       Proszę dzisiaj wejść na stronę: ,,Świat Dziecka” link https://youtube.com/channel/UCTGi. Strona poświęcona w całości dla potrzeb dziecka, znajdziemy tam piosenki, filmiki., techniki rysowania ołówkiem i malowania farbami, a także rysowanie węglem.  Na tej stronie proszę dzisiaj włączyć piosenkę o tematyce wiosennej   pt,,Maszeruje wiosna.” 
      Na stronie Matzzo.pl wchodzimy w lewym górnym rogu w zerówkę. Tam w zakładce kolory wciskamy klikaj kolor i dopasuj kolory. Otwieramy jedną lub dwie gry edukacyjne dziennie. Bardzo proszę o regularne uzupełnianie  ćwiczeń, które przekazałam i zaznaczyłam, 4-5 latki po jednej stronie , 6 latki po dwie. W tym tygodniu tematyka Zwierzęta naszych pól i lasów. Pozdrawiam

Dzisiaj proszę dzieci o zabawę literkową. Dzieci proszę o wycięcie prostokątnej kartki dowolnej wielkości. Sześciolatki napiszą na niej mazakami swoje imię i ozdobią  a rodzice sprawdzą czy prawidłowo.  Dzieci 4-5 letnie narysują na kartce swoje ulubione przedmioty. Będą to wizytowki, które można przyczepić do bluzki za pomocą agrafki lub taśmy i nosić cały dzień.Kiedy dzieci wrócą do przedszkola mogą je przynieść. Ćwiczenia matematyczne -na stronie matzzoo zerowka proszę wejść w zakładkę kształty tam włączyć grę edukacyjną.Powodzenia

Drodzy rodzice!
         Dzisiaj proponuję rozwiązywanie zagadek o zwierzętach.  Za każdą prawidłową odpowiedź rodzice przyznają wam punkty. Dzieci podliczają te punkty na głos i pokazują  na palcach a odpowiedzi dzielą na sylaby / 6-latki podzielą wyrazy na głoski/ :
Zgadnij kto to taki?
1. Ptak nocny, mocno upierzony. Oczy ma otoczone piórami. Jest ptakiem drapieżnym.
2. Większość czasu przebywa pod wodą, na plecach nosi skorupę/pancerz/, oddycha za pomocą płuc, zjada kijanki i małe         ryby.Lubi słońce.
3.Ma długie uszy jest puszysty, lubi skakać i zjadać marchewki.
4. Są bardziej pracowite od ludzi, zorganizowane jak żołnierze. Każda coś do pyszczka bierze. Są malutkie, ale szybciutkie.
5. Jest wielkim drapieżnikiem, występuje również w Polsce. Ma brązową sierść, żywi się ślimakami, grzybami, jajami ptaków, miodem, poluje na zwierzęta i łowi ryby.
Proszę zastanowić się, które zwierzęta w Polsce są pod ochroną?
Proponuję zabawę pt: Ile metrów?
Rozkładamy metrówkę dzieci 6 -letnie mówią ile cm lub metrów chcą zaznaczyć na metrówce, rodzice zaznaczają spinaczem  miejsce i razem z dzieckiem liczą i  odczytują miarę. Dzieci wspólnie z rodzicami mogą dowolnie modyfikować zabawę.
 Proszę wejść na stronę matzoo.pl  tam po lewej stronie wchodzimy w zakładkę figury- gra edukacyjna. 
Kolejne propozycje podam w poniedziałek
                                                                         Pozdrawiam dzieci i rodziców.

W tym tygodniu temat brzmi: MARCOWA POGODA 
       Bardzo proszę rodziców o otworzenie tych przesłanych plików i w miarę możliwości wydrukowanie  obrazków o pogodzie. Jeśli ktoś nie jest w stanie otworzyć plików i nie ma drukarki , proszę, żeby dzieci własnoręcznie wykonały i wycięły kwadratowe karteczki i narysowały na nich słońce, chmurę , deszcz / po pięć  sztuk/ . Zadanie na ten tydzień polega na wycięciu wszystkich obrazków, włożeniu ich  do koperty, starsi podpiszą kopertę imieniem, młodszym pomogą rodzice. Dzieci powinny obserwować pogodę i ją określać za pomocą obrazków, przyklejać obrazki na dowolny kalendarz w ciągu tego tygodnia , przy tym utrwalać kolejność dni tygodnia. Proszę o regularne uzupełnienie zaznaczonych ćwiczeń  fioletowe karty pracy w tym tygodniu o pogodzie. Dzieci zapoznają się z przysłowiem ,,W marcu jak w garncu” mogą wykonać rysunek na ten temat. 
        Dzisiaj  dzielimy na sylaby wyraz  Marzec/ 6 latki i 5 latki podzielą wyraz na głoski, ponadto każdy dzień tygodnia proszę dzielić na głoski/ W dalszym ciągu proponuję  rodzicom lub rodzeństwu wspólne czytanie z  sześciolatkami elementarza / stronę dziennie/.
        Na stronie matzoo.pl   zerówka proszę wejść z lewej strony na dole w zakładkę  kierunki i położenie  tam wchodzimy w grę edukacyjną: Prawo, lewo . Proponuję ćwiczenie gimnastyczne na równowagę: noszenie woreczka lub małej poduszki na głowie, chodzenie z nią jak ptak po dywanie przez 15 minut .
Dziękuję za uwagę, jutro przekażę kolejne ważne informacje w sprawie zdalnego nauczania.

 Bardzo proszę rodziców o przekazanie swojego maila za pomocą messengera  do piątku na grupie, „0”w celu komunikowania się ze mną indywidualnie od poniedziałku 30.03.2020.
PŁATNOŚCI ZA OBIADY ZA 8 DNI /40ZL/ZOSTAŁY WSTRZYMANE ,NIE BĘDĄ ZBIERANE DO CZASU POWROTU DZIECI DO SZKOŁY.  
Jeśli przedłuży się czas przebywania w domu po Świętach rodzice przyjdą do szkoły po ksiażki i karty pracy, powiadomię rodziców.
W fioletowej książce proszę dokończyć ćwiczenia o pogodzie i od 50 strony robimy ćwiczenia od poniedziałku / 6 latki  dwie strony, 4-5 latki jedną /. Dodatkowe książki różową i seledynową można również dokończyć według  możliwości dzieci po jednej lub dwie strony.  Kolorowankę w marcu jak garncu, którą przekazałam proszę pokolorować w tym tygodniu.Resztę kolorowanek kolorujemy do świąt. Proponuję wejść na stronę gralandia.pl tam proszę wejść w zakładkę piosenki o wiośnie tytuł: ,,W naszym  ogródeczku” tam jest tekst do powtórzenia.Powodzenia

 Drodzy rodzice! 
        Dzisiaj polecam bajkę na TVP V0D  link https://tvp.pl : ,,Margolcia i Miś zapraszają dziś. Boimy się burzy”. 
Dzieci dowiedzą się o zjawiskach atmosferycznych . Praca plastyczna na dziś to deszczowe chmury. Dzieci samodzielnie narysują małe i duże chmury dowolną techniką. Zabawa ruchowa  tor przeszkód: Proszę na dywanie rozłożyć maskotki, poduszki a na końcu  położyć własnoręcznie wykonaną chmurę. Dzieci jako kropelki deszczu mają za zadanie omijać wszystkie przeszkody, na końcu dotrzeć do swojej chmurki. Proszę dziś uzupełnić kartkę z literką C,c . Dzieci sześcioletnie wymyślą pięć wyrazów rozpoczynających się od głoski C
       Na stronie Matzoo proszę wejść w Kierunki i położenie tam włączyć grę edukacyjną Kierunki.
                                                                                                                 Pozdrawiam wszystkie dzieci i rodziców

Drodzy Rodzice !
        Zachęcam do codziennego obserwowania pogody i przyklejania obrazków w kalendarzu. Powtarzamy dni tygodnia / 6 latki podzielą na głoski każdy dzień tygodnia i powiedzą, jak brzmi pierwsza i ostatnia głoska. Proszę podzielić na głoski wyraz cebula, cebulowy .Wymyślamy pięć wyrazów na literę C    
       Na stronie matzoopl wchodzimy w zakładkę kierunki położenie tam włączamy ikonę: pod, nad,obok a także  następną nad,pod, po lewej, po prawej .                               
      Proponuję eksperyment.Proszę położyć na parapecie okna w nasłonecznionym miejscu talerz z wodą pół szklanki. Dzieci obserwują po godzinie lub dwóch co pozostało na talerzu. Zagadka brzmi: W co zamienia się woda? Proponuję obejrzenie bajki edukacyjnej chmury link   https://www.youtube.com/watch?v=PVGjzJYrMdM .
Zachęcam wszystkie dzieci do systematycznej pracy i pozdrawiam. 

Dzisiaj porozmawiamy o znaczeniu wody w życiu człowieka. Polecam obejrzenie darmowego filmu dla dzieci  na TVP VOD pt.. PODWODNE ABC. Wszystkie dzieci zastanowią się do czego potrzebna jest woda ? Kto potrzebuje wody?
Jeśli posiadacie globus to proszę obejrzeć ile obszaru na naszej kuli ziemskiej zajmuje woda? Dzieci 6- letnie wskażą oceany, morza. Jeśli nie ma ktoś globusa to proszę  wpisać w google KULA ZIEMSKA – OBRAZY .Dzieci 6 letnie podzielą na głoski wyraz WODA.
PRACA PLASTYCZNA Proszę o narysowanie wg własnego pomysłu wody w szklance, butelce  lub na całej kartce może być jezioro,morze, ocean, technika dowolna i pomysły mile widziane.Wszystkie prace proszę składać do jednej teczki, która w przyszłości obejrzę.
Polecam dwa eksperymenty do wykonania w dowolnym czasie;
I Proszę wlać wodę do przezroczystego kubka i sprawdzić jaki ma kolor , czy ma zapach? Wrzucamy kawałki papieru, watę, małe monety , wykałaczkę itp sprawdzamy co tonie a co unosi się na powierzchni wody?
II Wlewamy do  małego słoika wodę gazowaną , wsypujemy małą garść rodzynek i obserwujemy jak woda gazowana wpływa na rodzynki czy porusza nimi?
      Na stronie Matzoo zerówka proszę wejść  w grę edukacyjną POŁOŻENIE.  Pozdrawiam serdecznie wszystkie dzieci i życzę spokojnego weekendu.